Blog

Feedback

Feedback

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zjeść w restauracji niedobre lub zimne danie i nic nie powiedzieć? Hmm… mnie też? Dlaczego tak się dzieje, że przekazanie tak prostych informacji, w sposób miły, przyjazny, jednak wyrażający własne zdanie, jest tak trudnym doświadczeniem w naszym społeczeństwie?

Myślę, że dużo wspólnego z tym ma kilka zasad wychowania, które są nam wpajane od dziecka, a także brak nawyku do przekazywania, ale także przyjmowania informacji zwrotnej. I tu również odwołam się do doświadczenia, bo gdy taką informację przekażę, to odpowiedź „aha”, lub „no tak” dalej […]

Motywacja i chęć do rozwoju zawodowego

Idea

Kiedy uczy się osoba dorosła?
Mówiąc najprościej – kiedy chce.

Tak właśnie – kiedy chce i ma do tego stworzone warunki.
Mówiąc o rozwoju w pracy podczas rozmów rekrutacyjnych wypowiadane deklaracje są jak piękne, głęboko wskazujące chęć rozwoju i…. bardzo mało pokrywające się z rzeczywistością. Szara codzienność często przesłania postanowienia związane z regularnym czytaniem o nowinkach w branży, systematycznym rozwijaniem nowych umiejętności czy poszerzaniem wiedzy poprzez dostępne na rynku szkolenia. Pracownicy zazwyczaj robię to na wyraźne polecenie szefa […]

Sztuka zadawania właściwych pytań Klientom

Idea

To, jak mówimy powoduje określone reakcje w naszym otoczeniu.
A kiedy Ty ostatnio słyszałaś, jak jednak z kosmetyczek czy lekarzy medycyny estetycznej pyta swojego klienta po zabiegu:
– Czy chce się Pani umówić na kolejną wizytę?
– To czy umawiamy kolejną wizytę?
lub
– Czy może chce już Pani umówić kolejną wizytę?
To świadome kwestionowanie decyzji klienta, która może już zapadła w jego głowie po świetnie wykonanym zabiegu w Twoim Salonie. A jeżeli nie zapadła? A jeżeli jeszcze nie podjął decyzji? A może jeszcze się nad czymś zastanawia? Jeżeli tak, to istnieje duża szansa […]