Rekomendacje

rekomendacje

Rekomendacje są niesamowite. Gdy Cię rekomenduję oddaję Ci część własnej reputacji. Jeśli właściwie wykonasz swoją pracę, mój znajomy, któremu Cię zarekomendowałem jest zadowolony. Ale jeśli nie wywiążesz się z obowiązku, Twoja opinia przeniesie się na mnie. Ludzie często o tym zapominają.

Ivan Misner, założyciel BNI

Jak skutecznie budować wiarygodność w biznesie?

Moja rekomendacja przekazana znajomemu rodzi zobowiązanie. Ja ze swojej strony włożyłem wysiłek, energię i czas w przygotowanie kontaktu. Wykonałem gest, aby Twoje spotkanie było jak najbardziej skuteczne, a opinia na Twój temat pozytywna. Dlatego oczekuję informacji zwrotnej po spotkaniu z przekazanego przeze mnie kontaktu. Chcę wiedzieć czym zakończyło się spotkanie i jaki jest jego efekt.

Wiedza w jaki sposób pracujesz rzutuje również na moją reputację, wolę gdy robisz to w sposób podobny do mnie, czyli:

  1. Odbieram telefon. Lub oddzwaniam. Traktuje osoby będące ze mną w kontakcie jako potencjalnych klientów, szanuje, że zainwestowali swój czas i pieniądze, aby ze mną porozmawiać.
  2. Dokładam wysiłku i starań, aby dbać o reputację podczas spotkania z potencjalnym klientem osoby, dzięki której to spotkanie się obywa. Pokazuje jak ważna jest relacja z nią w moim biznesie.Informuję ją o efekcie moich działań
  3. Przekazuje konkretne i sprawdzone informację, zarówno osobie, dzięki której spotkanie się odbyło. Jak i przede wszystkim klientom, informuję co jest możliwe i w jakim terminie. Dbam, aby wiedzieli co otrzymają i w jakiej cenie. Upewniam się, że wiedzą co wyróżnia mnie od konkurencji
  4. ..i w reszcie, nawet gdy deal nie wyszedł tym razem. Uprzejmie dziękuję za czas i spotkanie. A samodzielnie wyciągam wnioski, zbieram informację zwrotną od wszystkich możliwych osób. I, o ile to możliwe, wyciągam wnioski na przyszłość.

Nie da się sprzedać wszystkiego każdemu, ale warto dbać o swoją skuteczność, analizować słowa klientów oraz uczyć przy każdym spotkaniu z nową osobą, tego czego może i chce mnie nauczyć.

Powodzenia w rekomendacjach, najskuteczniejszym nośniku informacji o moim biznesie!


razy skomentowano