Audyt zewnętrzny działu handlowego oraz sprzedaży
Audyt finansowy firmy – co oznacza?
Kompleksowa analiza składa się z trzech obszarów
STRUKTURA I ZAKRES ZADAŃ
Analiza struktury i zakresu zadań wraz z systemem wynagrodzeń pozwala określić, w jaki sposób aktualnie funkcjonujące ramy działania wspierają realizację celów biznesowych.
PROCESY SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Analiza procesu sprzedaży i obsługi klienta wraz z systemem raportowania pozwala określić, jak precyzyjnie zdefiniowany jest proces – czy pomaga realizować comiesięczne zdania, a także czy aktualnie funkcjonujący system raportowania pomaga handlowcom w realizacji ich zadań oraz w bieżącej analizie swojej pracy.
WERYFIKACJA EFEKTYWNOŚCI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH W DZIALE HANDLOWYM (LUB SPRZEDAŻY)
Dzięki bezpośredniej obserwacji doświadczonego konsultanta możliwa jest szczegółowa analiza efektywności oraz skuteczności pracy poszczególnych osób. Możliwe jest też odniesienie tej analizy do przypisanego na danym stanowisku zakresu zadań, a także porównanie jej z modelowym poziomem efektywności, skuteczności lub z aktywnościami.