Praktyczny warsztat dla sprzedawców
Szkolenie oparte jest na realnych case studies
Analizie doświadczeń uczestników i ćwiczeniach praktycznych
Praktyczny warsztat dla sprzedawców działających w modelu bezpośredniej pracy z klientem w jego domu lub biurze. Dedykowanych handlowcom, którzy chcą skuteczniej prowadzić rozmowy z klientami i finalizować sprzedaż w bezpośrednim kontakcie. Podczas jednego, dwóch lub trzech dni intensywnego treningu uczestnicy nauczą się, jak przełamywać pierwsze „NIE”, budować zaufanie i profesjonalny wizerunek, radzić sobie z obiekcjami oraz zwiększać swoją efektywność sprzedażową.
Skuteczne rozmowy handlowe!
Szkolenie oparte jest na realnych case studies, analizie doświadczeń uczestników i ćwiczeniach praktycznych – od symulacji rozmów po budowanie indywidualnych strategii działania. Uczestnicy poznają narzędzia, które będą mogli natychmiast wykorzystać w codziennej pracy.
KORZYŚCI:
- większa skuteczność w rozmowach handlowych,
- rozwój kompetencji interpersonalnych i sprzedażowych,
- lepsza organizacja pracy z celem sprzedażowych,
- wyższa konwersja i odporność na trudne sytuacje w kontakcie z klientem,
DLA KOGO:
- sprzedawcy działający w terenie (door-to-door),
- szczególnie w branży internetowej i technologicznej,
- fotowoltaicznej i pokrewnych,

PROGRAM SZKOLENIA:
- Najważniejsze elementy modelu sprzedaży bezpośredniej, charakterystyka modelu sprzedaży D2D:
- Omówienie wyróżniających cech sprzedaży door-to-door w kontekście współczesnych wyzwań oraz konkurencji,
- Identyfikacja najczęstszych błędów i pułapek w tej formie sprzedaży,
- Omówienie zasady pierwszego kontaktu z klientem i jej wpływu na dalsze etapy sprzedaży,
- Sposoby na budowanie zaufania i autorytetu oczami klienta.
- Analiza konkurencji, czyli „z czym walczę”:
- USP oferty,
- Wyzwania i najważniejsze aspekty sprzedaży na konkurencyjnym rynku, czyli w czym konkurencja może mi pomóc,
- Rozwijanie świadomości rynkowej i budowanie wartości dla klientów,
- Jak skutecznie identyfikować potrzeby klientów w kontekście oferty konkurencji i prezentować wartość?
- Strategiczne podejście do prezentowania przewag konkurencyjnych i pomocne narzędzia.
- Strategie „cold meeting” i otwieranie drzwi:
- Optymalizacja działań w terenie i planowanie pracy,
- Tworzenie planów pracy uwzględniających lokalne uwarunkowania i specyfikę obszaru działania, budowanie rutyn z codziennych działań prospectingowych,
- Techniki rozpoczęcia rozmowy i hak na uwagę,
- Budowanie relacji w pierwszych minutach,
- Sztuka wzbudzania zaufania w krótkim czasie – techniki oparte na zrozumieniu potrzeb klienta,
- Opór, odmowa i radzenie sobie z pierwszym „NIE” i własnymi emocjami,
- Jak odpowiedzieć na pierwsze próby odrzucenia – techniki rozbrajania oporu klienta,
- Jak pracować w własnymi emocjami i nastawieniem.
- Wyróżnienie się w ofercie:
- Przekonująca prezentacja oferty,
- Jak używać języka korzyści, aby oferta była atrakcyjna i przekonywująca,
- Unikalna argumentacja i mówienie `’językiem klienta`’,
- Analiza potrzeb i budowanie zaufania:
- Zadawanie właściwych pytań,
- Warsztat formułowania perswazyjnych pytań otwartych i zamkniętych, które pomagają odkryć i wykreować potrzeby klienta,
- Skuteczne narzędzia konwersacyjne,
- Techniki prowadzenia skutecznej rozmowy w oparciu o narzędzia aktywnego słuchania i relację opartą o zaufanie,
- Dopasowanie oferty do potrzeb vs oferty konkurencji,
- Jak skutecznie dostosować język korzyści do ukrytych potrzeb klienta?
- Tworzenie spersonalizowanych przekazów sprzedażowych w oparciu o najważniejsze istotne potrzeby klientów oraz wiedzę ekspercką.
- Radzenie sobie z obiekcjami klienta:
- Najczęstsze obiekcje klientów,
- Identyfikacja źródeł oporu i skutecznych reakcji na obiekcje,
- Techniki przełamywania oporu i praca z własnymi przekonaniami oraz emocjami,
- Profesjonalizm w obliczu negacji, trudnych sytuacji oraz odmowy klientów,
- Przekonywanie niezdecydowanego klienta oraz praca z odwlekaniem decyzji klienta,
- Praktyczne techniki rozbrajania obiekcji i budowania zaufania w rozmowie sprzedażowej.
- Finalizacja transakcji i zbieranie leadów:
- Przejście od prezentacji do decyzji,
- Strategie płynnego przejścia z fazy prezentacji oferty do podjęcia decyzji przez klienta,
- Rozwijanie umiejętności odczytywania sygnałów zakupu,
- Praca z odraczaniem decyzji, kontraktowanie sprzedaży,
- Praktyczne techniki zamknięcia sprzedaży,
- Zbieranie leadów na przyszłość, referencje i rekomendacje,
- Sposoby na budowanie bazy klientów poprzez rekomendacje i polecenia.
- Budowanie relacji na przyszłość:
- Klient jako ambasador marki,
- Jak sprawić, aby klient polecał produkt lub usługę znajomym?
- Tworzenie pozytywnego wrażenia podczas i po zakończeniu wizyty,
- Utrzymywanie kontaktu z klientem,
- Strategie efektywnego zarządzania leadami i rekomendacjami. Praca z własną bazą kontaktów,
- Social media jako wsparcie w budowaniu wizerunku profesjonalisty na lokalnym rynku, marka własna.
- Business hub z klientem end-to-end:
- Kompleksowe symulacje i praca na real case studies,
- Analiza i omówienie wyników z trenerem – wskazówki dotyczące poprawy technik sprzedażowych.