530 396 893 hello@4change.pl

Praca hybrydowa lub całkowicie zdalna stała się naszą codziennością. Pozyskujemy klientów, obsługujemy pozyskane już tematy i realizujemy wszystkie pozostałe obowiązki zawodowe najczęściej w domu lub jeżeli nie mamy odpowiednich warunków, w innym miejscu poza biurem.

W czasach przed pandemią, praca z domu kojarzyła się wielu osobom z przyjemnie spędzonym czasem i odskocznią od codziennej, firmowej rutyny. Aktualnie, kiedy dom stał się biurem, trzeba zadbać o wszystkie szczegóły organizacyjne tak, aby warunki domowe pozwalały na komfortową i efektywną pracę.  Myśląc o pracy, w pierwszej kolejności myślisz zapewne o realizacji targetów, zadań, spotkaniach z klientami czy tworzeniu raportów. O komforcie w ostatniej kolejności. To błąd, który warto szybko naprawić. Praca „domowa” w nieodpowiednich warunkach (byle jakie miejsce, brak odpowiedniego oświetlenia, niewygodne meble, hałas itp.) w krótkim czasie będzie rodziła złość i frustrację, a stąd już krótka droga do spadku efektywności czy nawet wypalenia zawodowego.

Twarde krzesełko, czyli na czym siedzisz w pracy

Każda osoba pracująca dużo z komputerem potwierdzi, że ergonomia i jakość krzesła, na którym siedzi kilka godzin w znaczący sposób wpływa na jakość pracy. Nieodpowiednie krzesło/fotel/kanapa/łóżko(!) mogą powodować złe samopoczucie wynikające z bólu, który jest wynikiem niepoprawnej postawy przy komputerze. Bóle szyi, odcinka lędźwiowego, nadgarstka to tylko początek długiej wyliczanki dolegliwości, która wynika z nieodpowiednio dobranego sprzętu podczas pracy przy komputerze.

Rozwiązanie: poszukaj informacji na temat mebli lub porozmawiaj ze specjalistami (np. z fizjoterapeutą). Zainwestuj w dobry fotel biurowy, podłokietnik, wsparcie nóg i nadgarstków lub wypożycz meble z własnego biura (to powszechnie stosowana praktyka).

Kto chce obejrzeć mój bałagan?

Pewnie widziałeś mnóstwo memów z internetu, gdzie część pomieszczenia objęta kamerą jest pięknie wysprzątana, gdy pozostała tonie w bałaganie i rozgardiaszu. Nie każdy z nas ma pięknie urządzone wnętrze, którym chce się pochwalić, a dyskomfort spowodowany swobodnie przebiegającym zwierzakiem czy bobasem z pieluchą w ręce też nie dodaje powagi w trakcie rozmów z klientami czy współpracownikami.

To zagadnienie może wydawać się błahym i trywialnym problemem, jednak jak pokazują opinie pracowników jest to coraz większy dyskomfort utrudniający pracę z domu. Małe mieszkanie, duża rodzina i zwierzęta domowe to zazwyczaj hałas i nieporządek utrudniające, a czasami uniemożliwiające prowadzenie spotkań online. Kiedy zastanawiasz się jakie części garderoby lub śniadania leżą w tle, ciężko jest utrzymać koncentrację nad nowym projektem czy rozmową z klientem. W jaki zatem sposób zachować to, co domowe w naszej przestrzeni dbając równocześnie o wizerunek profesjonalnego handlowca i pracownika?

Rozwiązanie: Zastanów się czy masz możliwość wydzielenia odrębnej, nawet niewielkiej powierzchni na domowe biuro, która jest odizolowana od innych pomieszczeń.Jeżeli masz odrębny pokój to super, ale mini biuro możesz zorganizować również w:

  • niewielkiej wnęce pod schodami,
  • w pomieszczeniu gospodarczym
  • w kącie sypialni
  • w przedpokoju
  • w garderobie
  • we wnęce na szafę?

W wersji minimum zainwestuj w przesłony montowane np. na oparciu krzesła, dzięki którym będzie mógł wydzielić część mieszkania przeznaczoną do pracy.

 Stosuj tła lub wykorzystaj tło firmowe (background) w trakcie prowadzenia spotkań korzystając z programów typu: Teams, Skype, Zoom, Clickmeeting itp.

Problemy sprzętowe – kto nie miał niech, niech przestanie kłamać ?

W pierwszej fazie zdalnego szaleństwa każdy pracował na czym mógł, aby zaraz potem doświadczyć braku możliwości zakupu sprzętu komputerowego wynikającego z ogromnego zapotrzebowania na rynku jako konsekwencji pracy i nauki zdalnej. Aktualnie nie ma już problemu z dostępem do dobrej jakości sprzętu, który wcale nie musi być najdroższy, żeby zapewnić odpowiednią jakość. Budując wizerunek profesjonalnego handlowca i pracownika musisz zadbać o odpowiedni sprzęt z dobrym nagłośnieniem (eliminacja odgłosów z tła) sprawną kamerą i stabilnym połączeniem internetowym. 

Rozwiązanie: Sprawdź i dowiedz się w jaki sposób zoptymalizować swój komputer, słuchawki, mikrofon, kamery, czyli wszystko co wpływa na komfort pracy i usuwa potencjalnie zakłócenia. Jeżeli masz taką możliwość to wypożycz sprzęt z pracy np. dodatkową kamerę czy drugi monitor, który wpłynie na poprawę jakości i komfortu twojej pracy.

Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką pracy zdalnej i chcesz poczytać o najlepszych programach wykorzystywanych w pracy zdalnej lub o efektywnej organizacji pracy zdalnej w domu – zajrzyj do innych naszych wpisów:

https://4change.pl/komunikacja-zdalna/
https://4change.pl/praca-zdalna-mozliwosc-czy-koniecznosc-cz-i/
https://4change.pl/4-wskazowki-jak-dobrze-wykorzystywac-czas-podczas-pracy-zdalnej/

Jesteś Handlowcem, Właścicielem firmy, Managerem? Masz dodatkowe pytania? Chcesz pogłębić swoją wiedzę i umiejętności oraz dopasować teorię do własnej praktyki?

Skontaktuj się z Nami https://4change.pl, biuro@4change.pl, tel. 530 396 893

Prowadzimy szkolenia i procesy rozwojowe w formule zamkniętej i otwartej.

Kliknij i zadzwoń